måndag 1 december 2008

Ny månad -bra månad!

Då var det ny månad och denna månad heter December och den månaden tycker Camilla om. Det innebär att man ska handla julklappar, baka massa gott,pynta och tända ännu mera ljus. Julklapparna inhandlas för fullrulle och imorgon åker mamma och jag till Stockholm och julhandlar. Men en och annan påse hoppas jag att det blir till mig också=). Ska ta och gå igenom ekonomin tillsammans med Roine sen när han kommer hem från jobbet vid 21.30. Se vad min budget för resan blir.

Idag har jag inte hunnit med så mycket mera än att jobba, exakt 7.20-17.15. Brukar inte jobba på måndagar, men tre jobbarkompisar fick för sig att fara på en Ullaredsresa så här innan jul. Så då fick jag hoppa in och jobbar lite. Det som hände idag var att lite kassor pajade, skönt att det händer något, så man har lite att pyssla med. Fick ordning på alla innan jag gick hem i alla fall, det är ju alltid skönt. Så man slipper lämna över massa jobb till någon annan. Men det blev en fixar dag idag!

Igår fyllde jag frysen med ännu mera bakverk. Bakade Kardemummakaka och kolakakor nästan samtidigt och hade polkagrisknäcken kokande på spisen. Sen ska det tilläggas att jag även hade en Hilma runt benen som ville vara med så mycket som möjligt. Så något var ju bara tvunget att misslyckas....det blev knäcken! Den blev stenhård, fick inte slänga den för Roine så den står snällt och väntar på att bli uppäten i kylskåpet. Så det får bli en ny sats inom en snar framtid.

Nu ska jag titta lite på tv och sen ladda inför resan och gå och sova!
Kramar

Inga kommentarer: