söndag 28 december 2008

Snart är dom här!!!

Kom just på en sak! Att snart om bara några dagar kan man besöka det lokala bageriet i staden och inhandla en semla. Årets första semla är ju den godaste. Egentligen är bara dom 3 första semlorna man äter varje år goda, sen tröttnar man, men det är något speciellt med dom. Kan det vara att man bara får äta dom under en viss period under året, ungefär som allt saffransbröd (undantaget min vitachoklad längd med saffran, den skulle jag kunna äta jämt).
Men tröttnar man på dom gamla hederliga semlorna så finns det dom moderna semlorna, med vaniljvisp och wienerbröd istället.
-
Ville bara göra er uppmärksamma på det och att ni kan vänta med allt bantande för snart är dom här!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Som jag längtar, jag drömmer om dom på nätterna..tror du att de finns på tisdag?Lr måste man vänta till första veckan i januari?Ska jag kanske ställa mej och baka det...nu blev jag toksugen..åhh...Semla here I come=)kram krillus

Camilla sa...

Jag tror du måste vänta till efter nyår. Men vi ska nog allt försöka få tag på några innan du åker tillbaka till storstaden=)!