tisdag 9 december 2008

Mycket på gång!

Väntar på att Hilma ska vakna. Hoppas, hoppas att hon är frisk och kry. Igår kväll när jag la henne ville hon inte sova, så efter 45 minuter gick jag upp till henne. Då hade det skett en liten snubbig stickande olycka i sängen, hon hade spytt! Så det var bara att trätta av henne och byta pyjamas och sedan ta bort allt i sängen och lägga det i tvättmaskinen. Hon blev lite ledsen när hon såg att Frasse (älsklings nalle/fåret) åkte in i tvättmaskinen, men nöjde sig med en ny nalle.
Hon fick följa med mig ner till soffan och satt hos mig i en timme innan jag provade igen att lägga henne och hon somnade på en gång. Sen har hon vaknat ett par gånger i natt och varit ledsen. Nu sover hon fortfarande, så jag vet inte hur det är med henne ännu. Om hon verkar frisk och allt detta bara var en engångs grej så ska vi idag klockan 14 gå på 1½ års kontroll. Så det är bra om hon sover länge nu, eftersom hon inte hinner sova innan dess. Se hur allt slutar!

Annars har jag väldigt fulla dagar framöver. Imorgon jobbar jag till 14, sedan ska jag på julkonsert i Norrköping med mamma, moster och Fia. På torsdag är det också jobb till 14, sen 16 är det luciafirande med min kusin och efter det ska jag hem till en jobbarkompis och ha glöggkväll runt 18. Inte nog med det så måste jag innan torsdag hitta två paket för 50kr/st. Jag hade tänkt att vi skulle åka in till stan idag Hilma och jag, men det kan vi inte göra om hon inte är frisk. Så jag vet inte när jag ska hinna med det!

Får inte glömma och berätta att igår firade vi 4 år tillsammans. Detta firade vi med att jag jobbade 9-15 och Roine 11-21.30. Jag hann med att få frukost på sängen innan jobbet och sen kom Roine hem med ett paket efter jobbet=). Jag fick ett jättefint halsband av honom. Vi får se till att nästa år blir lite mindre jobb just den dagen!

Måste nog gå upp och titta till henne nu så jag vet lite mer om planerna framöver!

Trevlig dag på er!

Inga kommentarer: