lördag 6 december 2008

Korthus & Trälim

Idag har Roine skickat iväg Saaben med en polack till Polen. Tydligen en väldigt trevlig liten prick (inte alls så polsk som man kan tänka sig att dom är), så nu funderar Roine skarpt på att ta en liten tripp till Polen själv för att hälsa på sin nyfunna vän. Se om han sätter den planen i verket, det återstår att se.
Annars idag har han skruvat ihop denna garderob på bilden ovan. Ni med eget boende och som inhandlat något på Ikea, vet ju hur detta går till, utan en massa svordomar går det inte att sätta ihop skiten. När han ringer och ber mig köpa trälim, då kan man undra vad som hänt. Har inte fått något svar på detta direkt utan att allt ramlade ihop som ett korthus. Nu är den nästan på plats, allt som saknas nu är dörrarna och lite pyssel runt omkring. Det får bli en annan dag, kan jag tänka mig.

Under tiden Roine (och Hilma) skruvat garderob gjorde jag en sats knäck till, även denna blev inte fullt så bra som man vill ha dom och en sats citronkola snittar. Nu har Hilma ätit färdigt och det är dags att förbereda våran mat. Hilma fick egen mat idag, så vi får mysa själva senare=).

Nu är det nog dags för en dusch för fröken Hilmius.

Chip!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh Polen, när åker vi?!

veronikaosth sa...

Hört attd et är sjukt bra shopping ( och billig)i Warszawa så du kanske ska haka på Roine! Jag nöjer mig med min egna polck här hemma så länge. Kraaam