lördag 20 december 2008

Mer på listan

Nu har ännu en dag passerat och vi har prickat av lite saker på "att göra listan". Vi har nästan städat klart på övervåningen, Hilma hann tröttna och var lite ivägen så vi gav upp. Jag har även bakat lite mera av den populära vita saffranslängden. Så nu har vi en sats till att äta upp=). Jag har en väldigt lycklig Roine här hemma!

Har en liten fundering. Mistlar är det något som finns här i närheten? Såg mistlar i Stockholm på Hötorget när mamma och jag var där och julhandlade. Ska nog få tag i en. Hade en första julen här i huset, kommer faktiskt inte ihåg var jag köpte den.

Kom på en sak till som jag ska skriva till på listan innan jul...ska göra ljuslyktor i is. Men jag har nog bestämt att det får bli till nyår istället. Jag hinner nog inte med det innan! Eller kanske=).

Nu är det snart Svensson, Svensson, tror att det var sista avsnittet. Ska gå igenom julgrans sakerna först, se om det måste inhandlas något nytt till imorgon när den ska kläs.
Börjar faktiskt känna väldigt mycket julstämning nu, lite snö skulle dock inte skada!

Puss Puss På Er!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Tror jag såg mistlar på handelsträdgården i Valla igår. :)

Camilla sa...

Tack tack, då får det bli en sväng dit=).

Anonym sa...

VAd duktig du är o pyntar o bakar hela dagarna:) kramis

veronikaosth sa...

Oh oh oh , jag vill också baka vit saffranslängd. Skulle göra knäck härom veckan men de vet de tydligen inte vad det är i det här landet så det fanns inga knäckformar ( inte ens på ICA!). Deras förslag var att jag skulle ta muffinsformar!!! Mohahahaha. God Jul på er alla tre! Pöss