torsdag 18 december 2008

Bestyr och julrim

Nu var denna dag snart över också. Det går så fort och snart är det jul och allt som man ska ha fixat ska vara gjort, hur ska jag hinna allt!?
Just nu har jag mest panik över att hinna handla all mat inför julen. Få ihop det och få hem allt som behövs till julafton och juldagen. Jag får nog ta fram min lilla planering inför juldagen med mina kära vänner igen och kolla över den, inte riktigt nöjd med den! Lite svårt att veta hur mycket som går åt, lite trist att göra en massa och sen är det ingen som vill ha. Ska bli skönt när dagen är här och allt är fixat och jag kan umgås med mina vänner bara.
Kommer nog hinna allt med hjälp av min kära älskling, men ju nu känns det som jag tagit vatten över huvudet. Jag kan inte släppa allt just nu bara. Jobbar ju alla dagar fram till tisdag och sen var det inte mycket tid kvar... men lugn allihopa, Camilla fixar!

Har precis slagit in den absolut sista julklappen, den som jag köpte till Roine igår och en till min bror, SKÖNT! Lite trist samtidigt, nu har man handlat alla klappar i typ två månader och snart ska alla delas ut och rivas upp. Då var allt över, flera månaders arbete är slut på några få timmar. Jag tycker ju om att handla presenter och julklappar, så det kanske finns någon snäll själ som vill ha en klapp i januari?

Hilma har blivit jättepussig, så mysigt! Det sötaste är när hon ska säga hejdå till mig eller Roine, när vi tex åker till jobbet. Då får man först en puss på munnen av henne, sen tar hon bakom våra nackar och trycker ihop oss och vill att vi ska pussas. Sötis!

Nu ska jag nog damma av i vardagsrummet medan jag tittar på Tv. Som sagt, jag har lite mycket kvar att göra innan jul...

Inga kommentarer: