fredag 19 december 2008

Smytittade -inte längre!

NU HAR JAG INHANDLAT MATEN TILL JUL!!! Så himla skönt att äntligen fixat det, tillsammans med en miljard andra människor. Summan av det hela blev VÄLDIGT mycket, har aldrig handlat mat för så mycket, någonsin. Visserligen var det både blöjor, storpack välling och lite mat till nyår. Efter halva butiken var jag uppe över 1000kr...ni kanske kan tänka er vad detta slutade på!?

Så imorgon ska vi fixa lite mera och julgranen ska kläs. Vi får göra det lite tidigare än vanligt i år, för sen jobbar vi igen på söndag, Roine jobbar kvällen på måndag, på tisdag är det jobb och sen kalas på kvällen för min kusin som fyller år. Se vad Hilma tycker om granen, om den är tillräckligt fin för att man inte rör den. Tror dock knappast det, det finns nog lite för mycket fina saker att pilla på! Paketen kan vi inte lägga dit förän hon lagt sig på tisdag, hon har redan öppnat två paket som inte ens är till henne. Lik mamma=).

Kom nu att tänka på när min syster och jag var små... Eftersom vi var ganska nyfikna av oss (redan då) så låste mamma och pappa in klapparna i en garderob. Den nyckeln hittade vi och satt i garderoben och öppnade tejpen på ena sidan av paketen. Då var dock det roliga över men vi slapp vara nyfikna. Tror att vi gjorde det någon gång bara, tror att det dåliga samvetet kom smygandes alldeles för mycket.

Nu väntar jag på att Roine ska komma upp från källaren (han eldar) så vi kan börja titta på film!
Go´kväll på er!

Inga kommentarer: