lördag 27 december 2008

Ommöblerat i somrummet

Nu är Tvn inhandlad. Från början önskade vi oss en 19" Tv, men det hela slutade med en 32". Vi la till 800kr och fick en lite större Tv. Dom andra såg väldigt små ut, så just nu har vi en finare Tv i somrummet än i vardagsrummet=).

Men att få allt att fungera var lite bökigare, inte bara att flytta sladdarna från den gamla till den nya. Så lätt ska det inte vara, kanske går lite lättare efter att ha hämtat bruksanvisningen.

Annars köpte jag ett par stövlar på rean till mig, inga speciella, men jag behövde ett par nya. Eftersom mina fötter inte är som andras så sliter jag lite skor. Hilma fick ett par sandaler (!), också på rean. Ett par Kavat för 200 kr, antar att hon hinner slita ut både ett och två par i sommar. Lite svårt med storleken bara, men vi chansa.
Annars blev det inget shoppat, så himla mycket folk!

Nu ska jag se om han behöver lite hjälp med Tvn=).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är väl inte så svårt att sätta dit en tv? NU har jag två tv apparater att titta på, en hos varje syster!

Camilla sa...

Kanske inte att få dit den, eftersom den inte låg i kartong och allt redan var fastskruvat. Men att få lite kanaler var lite knepigare om man inte aktiverat kortmodulen. Men nu så! Nu ska vi se sista avsnittet av P.