onsdag 10 december 2008

Kugghjulet regerar!

Då var jag hemma igen efter dagens bravader. En mycket trevlig kväll med jättegod mat, trevligt sällskap och bra julkonsert. För er som inte är så insatta i Norrköpings underhållningsutbud så var det en julkonsert i den nya Stadiumarenan med Sanna Nielsen, Sonja Aldén och Shirley Clamp. Så fint och roligt så, ni kanske även har missat att Shirley är en riktig komiker!
Vi hade bestämt att kvällen skulle börja med ett resturang besök, hade dock ingen aning om hur Norrköpings utbud på just resturanger, men vi hittade en väldigt mysig och med VÄLDIGT god mat och billigt var det också! Det är ju aldrig fel! Namn och adress kommer imorgon, eftersom jag inte kommer ihåg vad resturangen heter, kvittot ligger i plånkan.

Stadiumarena var en väldigt nybyggd byggnad som hade invigits i måndags och den här konserten var den första. Eftersom det var den första så kan ju inte allt gå rätt till, en liten undran är hur arrangörerna visste att alla hade en biljett. Detta var något dom aldrig kontrollerade, kanske var det något nytt system. Dom hade troligtvis någon maskin som kände av att alla hade en giltig biljett i fickan eller i väskan, så måste det ju vara!?

Jag har varken hissat eller dissat i min blogg. Så detta ska göras nu, åtminstone dissas! Jag tillägnar denna diss till min kära syster Fia.
Trafikanter i Norrköping vid större arrangemang! Vi har ju alla lärt oss en gång i tiden (läs i modern tid) i trafikskolans bänkar om Kugghjulskörning på parkeringar. Det är konstigt att vissa (inte alla) helt plötsligt inte kommer ihåg ett svatt vad som sades på just den föreläsningen. All denna kaos som uppstod på parkeringen gjorde Fia väldigt upprörd. Så detta vill jag dissa idag! Omtenta Norrköpingsbor!

Nu är det nog dags för att sova lite, fullrulle imorgon. Finns inte många minuter att sitta stilla och ta det lugnt på. Det är ju alltid roligt när det händer något!

God natt på er!

Inga kommentarer: