onsdag 22 december 2010

Tvättmaskin till salu!

För någon timme sedan levererades vår nya tvättmaskin och torktummlare. Hade jag bara tillräckligt med muskler för att lyfta både två samtidigt (de står på varandra, i kartong, inplastade och på en pall) skulle jag gå ut och dra in dom lite närmre huset. De lämnade nämligen av de precis innanför tomtgränsen, det kan jag visserligen förstå eftersom det är lite svårt att köra truck på all den här snön. Eftersom det var två killar som ställde de där de står nu så antar jag att det blir väldigt svårt för mig att flytta dom. Som dom får stå kvar där tills Roine kommer hem och pappa slutat jobba så de kan ställa dom där de ska stå istället. Sen ska det tvättas och torktummlas, de lyxen har jag aldrig haft. Bara när jag bodde i lägenhet, det känns som den kommer användas flitigt. Det ska blir så skönt att slippa ha tvätt i hela hallen så fort det man måste tvätta handdukar och påslakarn.
Så nu har vi en tvättmaskin som vi vill bli av med, kanske är det någon som läser detta som vill köpa eller känner någon annan som vill det!? Inte den nyaste, men den fungerar alldeles utmärkt och vi har tvättat med den i 5 år och det har aldrig varit något fel på den. Jag vet inte när den är inköpt, eftersom förra ägarna köpt den. Så passa på nu innan den åker ut på blocket, lite pengar får man väl för den!? Känns lite onödigt att slänga den på tippen, när det inte är något fel på den. Så har du 500kr som du gärna lägger på en tvättmaskin så är den din, först till kvarn!

Fördelen med att jobba några dagar är när lönen kommer. Kollade nyss på internetbanken och blev väldigt glatt överraskad. Tackar tackar! Så den här månaden går ihop sig med=), det hade det visserligen gjort ändå, så illa är det inte. Skönt att få extra pengar som man inte räknat med.

Inga kommentarer: