lördag 18 december 2010

Lördag

Eftermiddagen igår var mer än annat rolig. Hilmas feber steg ganska fort och tillslut ville hon bara sitt i mitt knä i soffan. Men vad händer då!? Jo, då finns det en liten Maja som också vill vara med och gosa och sitta i knät. Det gick inte att göra båda nöjda så det var hela tiden någon som var missnöjd. Maja var också gnälligare än vanligt eftersom hon bara sov lite mera än en timme på hela dagen igår, eftersom det blåste in lite snö i vagnen och hon inte kunde sova (det kan jag förstå). Det slutade med att Maja somnade i mitt knä vid fem tiden och sista tiden innan Roine kom hem gick bra. Båda barnen var nöjda. Det är bara jag om blir rastlös över att bara sitta, men det är bara att njuta av att ha båda barnen mysandes hos sig. Det är inte annars det lättaste eftersom Maja mer är intresserad av att slita i håret på Hilma än att gosa.
Jag ringde till och med mamma och pappa och tänkte de kunde underhålla Maja någon timme till Roine kom hem, men de var iväg till stan och handla. Så det var skönt när barnen somnade igår!

Idag passade jag på när Maja skulle sova middag att åka in till stan för att fixa lite småsaker och handla lite. Så när jag kom hem så slog Hilma och jag in lite julklappar och jag fixade lite med fröknarnas presenter, de är inte riktigt klara ännu och vi har nog bara någon julklapp kvar att handla. Kanske är det någon som varit extra snäll och kan få något mer, bara för att det är roligt att ge. Vi får se, jag är inte gjord av pengar!

Nu står skinkan i ugnen och jag ska alldeles strax göra lite kvällsmat, jag tar gärna den uppgiften idag. Nicke filmen går för 5:e gången här hemma, så för att slippa den ett tag så går jag nu till köket istället!

Inga kommentarer: