måndag 13 december 2010

Bara en förkylning!

Vi fick tid på barnmottagningen idag vid 14.30 och eftersom Roine inte hunnit hem då så fick Hilma följa med. När jag berättade att hon skulle följa med så svarade hon snabbt att hon inte ville, utan istället skulle vara hemma med pappa. Jag förklarade att han inte skulle hinna och frågade snällt om hon kunde hjälpa mig med Maja och då gick det bra.
Båda barnen skötte sig exemplariskt på sjukhuset och efteråt ville inte Hilma åka därifrån utan vara kvar och leka i väntrummet.
Jag försökte få henne intresserad när läkaren tittade på Maja för att visa att det inte gör ont att lyssna på hjärtat eller titta i öronen (om man inte har jätteont förstås). Men hon var mest intresserad av alla leksaker som dom hade, så besöket gick jättebra. Maja fick diagnosen en jätteförkylning, men går inte febern ner nu på några dagar så skulle vi höra av oss igen. Det var skönt att det inte var något och att man inte behöver fundera på vad det är för fel på henne. Så nu hoppas vi verkligen för hennes skull, att hon snart blir frisk. Jag tror besöket på sjukhuset gjorde Hilma gott, så kanske går det smidigt nästa gång hon av någon anledning måste dit.

Maja somnade så gosigt på min axel tidigare ikväll, så riktigt frisk är hon inte. Så imorgon blir det en inne-mys-dag för vår del, förutom att lämna och hämta på dagis.
Nu sova!

Inga kommentarer: