tisdag 21 december 2010

Trött på denna sjukdom!

Jag är så trött på denna sjuka som aldrig verka försvinna.
Hilma har fortfarande feber och sov i nästan en timme i soffan innan lunch, imorse såg hon ut att må bättre, men när hon vaknade så visade febertermometern åter igen närmre 40 grader. Suck!
Roine känner även han av detta, fast han är mest förkyld och nu när han var hemma en sväng och åt lunch hade han lite feber också. Så nu är det bara jag kvar och jag hoppas verkligen inte att Roine ska bli lika dålig som Maja och Hilma har och är. Det orkar jag verkligen inte med! Lite svårt att inte vara nära familjen när man bor under samma tak=). Vi får helt enkelt hålla tummarna att jag slipper fira julen själv, nedbäddad i sängen/soffan.

Vi har nu skjutit upp inköpet av gran i ett par dagar och vi hade hoppats att Hilma skulle bli lite bättre så hon och Roine skulle kunna åka tillsammans och handla en. Nu får Roine göra det själv efter jobbet idag, för vi hade tänkt klä den imorgon.
Det ska bli väldigt spännande att se hur länge granen får stå ifred för Maja, jag gissar på 10 minuter...max! Jag vägrar köpa en plastgran, så vi får bygga en borg runt granen eller något. Det ska bli spännande att se hur det går och det är det här året som är värst, nästa år hoppas jag att den kan få stå och vara fin ifred utan en massa små fingrar som ska "rätta till" kulorna.

Något annat jag även skjutit upp är storhandlingen och det blir inte mindre folk i butiken ju längre jag väntar, JAG VET! Jag tror att det får bli morgondagens problem, jag åker nog helt själv utan varken barn eller Roine. Inte för att Roine är den jobbiga i affären, men då kan han vara hemma med barnen istället.

Eftersom det är väldigt kallt ute i dag så har jag lagt Maja i sin säng. Inte för att jag tror hon fryser, varm har hon varit varje gång hon legat ute och sovit, men jag känner mig lite taskig att ställa ut henne i -16 grader. Problemet med detta är att hon inte sover mer än någon timme i sin säng och det är lite för lite sömn på en hel dag.
Som sagt, jag hann inte ens skriva färdigt förän jag hört henne där uppe. Jag tror minsann att allt som ligger i sängen just nu i detta ögonblick kastas utanför!

Inga kommentarer: