måndag 13 december 2010

Lucia

Jag sitter och väntar på att bli uppringd från Barnmottagningen, de ska ringa om 30 minuter. Nu har Maja haft högfeber i 3 dagar, så nu vill vi ha en tid så hon blir undersökt och förhoppningsvis bli bättre snart. Hoppas bara att vi får en tid när Roine har hunnit hem, jag är inte riktigt sugen på att ta mig med Hilma dit också. Hon som inte ens tycker om sjukhus, det skulle kanske vara bra för henne att följa med när det inte är hon som ska bli undersökt. Helst åker jag dit med bara ett barn, vi får se hur det blir.
Natten gick bra även om skruttan hade över 40 graders feber. Hon var vaken någon timme när vi gick och la oss och somnade sen i sin säng och sov till strax innan 6 och sen somnade om till 9.30. Så Roine och Hilma fick knata iväg på luciafirande själva i morse. Tråkigt att jag missade det, men vad ska man göra!? Detta år hade hon till och med sjungit och det hade gått jättebra, så tomteklänningen åkte av strax innan lunch.

Imorgon ska jag lämna och hämta Hilma på hennes nya avdelning, det ska nog gå bra, om vi hittar dit=). Så nu ska hon vara där tisdag-torsdag denna vecka och sen två dagar till nästa vecka. Jag tror att det kommer bli jättebra och hon är så lycklig att de har Barbiedockor på Bläckfisken. Jag har sagt till henne när hon sett dom i affären, att man måste vara 4 år och att hon får vänta med att önska sig dom till hon fyller år i sommar. Inga konstigheter alls, hon tycker dom är så fina så. Hon tycker det är lite spännande att hon får leka med dom där fastän hon inte är 4 år. Sötnosen. Jag tycker att hon är lite för liten för dom och något måste hon önska sig när hon blir 4 och 5 år. Det finns bättre leksaker hon kan önska sig och leka med nu, tycker jag.

Nu ska Hilma och jag läsa färdigt Pettson får julbesök, som tomten hade lämnat i paketkalendern igår, vi hann bara med halva igår.

2 kommentarer:

Nissetroll sa...

Vi har också köpt den boken, tänkte att August ska få den i julstrumpan. Vi har varit på barnmottagningen idag med Irma för att hon inte växer så bra. Jag har aldrig riktigt fattat när man ska ringa barnmottagningen och när man ska gå till vårdcentralen med dem. Först trodde jag att barnmottagningen var till för alla under 18 och att vuxna gick till vårdcentralen, men så enkelt var det visst inte. Men jag brukar ringa barnmottagningen och så får väl de säga till om man ska någon annanstans.

Camilla sa...

Jag fattar inte riktigt heller vart man ska ringa, men min syster jobbar på akuten och hon sa idag att jag skulle ringa barnmottagningen. Så jag gör som hon säger, det jag vet är att dom inte vill ha en på akuten. Alltså de med öroninflammation eller feber, självklart får man komma om det är allvarligt.