onsdag 22 december 2010

Mat i kylen och granen är på plats!

Nu är veckohandlingen äntligen avklarad. Jag åkte så fort Roine kom hem och tillsammans med halva Katrineholm har jag nu handlat mat för mer än en vecka. Så himla skönt!
Granen har även kommit på plats och är nu även klädd, tycker det skulle behövas några fler kulor. Har för mig att jag säger det varje år, men inte blir det fler inköpta. I och för sig har det tillkommit tre styckena fina handgjorda kulor till granen i år, made by Hilma står de på dom. Så vackra så, eller vad säger ni=)?!

När kulorna var slut, så backade Hilma en bit därifrån och sa "vad fin våra gran är" . Det kanske inte riktigt jag och Roine höll med om med tanke på att hon satt alla sina kulor på en och samma sida, näst in till på samma gren. Så efter läggdags så flyttade vi om lite granna och nu får den duga. (Det verkar vara ett vanligt sätt att klä granen i 3-4 års åldern.)

Vi har bara en julklapp kvar att inhandla så imorgon blir det en sväng i till stan när Roine kommer hem. Jag får åka själv, egentligen skulle Hilma och jag åka eftersom hon så gärna ville köpa en egen julklapp till sin mormor och morfar. Men denna envisa febern håller i sig och verkar inte försvinna så det får nog bli julklappar till dom efter jul. Skulle det vara så att febern är borta imorgon så får vi se om hon skulle orka följa med en snabbis, vi vet ju vad vi ska köpa. Jag är så himla trött på denna envisa sjukdom nu, jag hoppas verkligen för hennes skull att febern kan vara borta imorgon, så hon kan få en feberfri dag innan julafton.

Så nu håller vi tummarna!

1 kommentar:

Fia sa...

Jag håller tummarna hårt! Puss&kram