onsdag 15 december 2010

15 december

Maja sover och Hilma bad så snällt och fint om att få titta på en film, så självklart fick hon det och jag han kolla runt lite på internet. Det har inte blivit så mycket av sånt den senaste tiden, tänk om jag missat en massa viktiga saker...tror inte det va!? Dagarna har rullat på och jag har inte haft tid och det är inget negativt. Igår kom jag hem strax innan 23 efter en trevlig glöggkväll hos Linn.

Hilma valde att titta på Loranga Masarin och Dartanjang, en film som Roine fick av mig för 4 jular sen. Han älskar den filmen och nu har han fått Hilma att tycka om den också. Jag sitter här och småler åt henne när hon säger det dom säger i filmen och hon vet vad som ska hända. En favoritreplik som hon upprepar ganska ofta här hemma är "Vilket läskigt kaffe! Det är ju kolsvart för tusan". Det låter hur sött och roligt som helst när hon säger så. Loranga är inte den bästa pappan och att vara pedagogisk det är nog något han inte ens vet vad det är. Har ni inte sett den, så se den, den är riktigt rolig. Den gick även som barnprogram när vi var små, men det är inget jag minns.

Nu ska jag fixa lite saker innan jag blir hämtad av mamma och så ska vi tillsammans med min bror åka till Norrköping och fixa de sista julklapparna. Jag har inte många kvar och det skulle vara så skönt om jag kan hitta det sista idag. Så kan man släppa det sen. Hilma och Roine ska baka en tredje sats med pepparkakor medan jag är borta, sen blir det inga flera.

Inga kommentarer: