måndag 27 december 2010

Smulor och en sjusovare!

Maja vaknade idag klockan 11.15!

Jag gick upp till henne ett par gånger och klappa henne lite på skinden och tänkte att hon kanske skulle vakna, men icke.
Hon vaknade vid tio igår kväll och var vaken i två timmar innan hon ÄNTLIGEN somnade om i sin säng igen. Jag vet inte vad det var med henne, superglad och pigg.
Så jag lät henne sova i morse tills hon vaknade, det jag tyckte var mest underligt det var att hon inte vaknade och var hungrig!?

Men det fick jag svar på för några timmar sedan när jag bytte lakarn i hennes säng. Hennes snälla storasyster hade ordnat lite frukost på sängen till henne. Det var smörgås smulor i hela sängen!
Jag vet inte när hon hunnit med det eftersom hon själv vaknade strax innan nio i morse och sov i vår säng. Men hon gick ner en lite stund innan hon kom tillbaka och vi myste framför Bolibompa. Att Maja var vaken den stunden var inget jag hörde något av. Men att smyga när det behövs, det har hon lärt sig. Trollunge!

Inga kommentarer: