tisdag 7 december 2010

Avslutning på syskonsången

Idag har jag äntligen tagit tag i bakandet av mina saffranslängder. Så nu ligger det 6 styckena och väntar på att frysas in och sedan bli uppätna. Dom blev inte lika fina som åren innan, men då hade jag inte heller två knattar som gärna ska vara med. Den ena (stora) ska stå vid diskbänken och leka med vatten så det är blött långt ut på golvet och den andra (lilla) ska stå och hålla i benen och gärna vara uppe i famnen och kolla vad mamma gör. Men de får duga, smaken blev det inget fel på i alla fall.

Avslutningen på syskonsången gick jättebra idag, tomteklänningen skulle på så fort hon kom upp ur sängen men det fick vänta till efter frukost. Mamma följde med idag och vi lånade även med oss Tyra och det gick så bra så. De dansade runt granen, fikade och så kom Tomten. Där gick självklart Hilmas gräns och sin påse fick sångfröken Birgitta lämna över, medan Tyra stod spänd och väntade på sin påse.
Det sista Hilma gjorde innan hon gick därifrån var att ge Birgitta en bamsekram och önska henne en god jul. Det är vissa personer (som vi inte är släkt med eller nära vänner till) som Hilma tycker mycket om och hon är en av dom och jag förstår henne. Själv fick jag en kram av Birgittas man idag, bara sådär!? Det är inte varje dag man kramas med stamkunder=).

Jag försökte få lite bilder undertiden vi dansade, men det var inte det lättaste. Jag försökte även få till ett kort på mina små tomtebarn tillsammans, men det verkar vara omöjligt. Här kommer ett par kort från dagen.

Våra underbara barn!

2 kommentarer:

veronikaosth sa...

Näääää, söta:) Helt underbara bilder! Hoppas allt är bra och stort grattis på årsdagen, ni är bäst:)

Camilla sa...

Tack sötnos! Du har alltid varit vårat största fan sen första början:).