fredag 17 december 2010

En vecka kvar till julafton!

Då var det dags igen, antagligen!


Hilma frös och jag tog febern på henne för någon timme sen, den visade ca 38 grader. Än så länge är hon ganska pigg, även om hon mest ligger stilla i soffan och tittar på Bolibompa. Nu återstår det att se om det blir lika ihärdigt som Majas var. Trist i alla fall, men vi har haft sådan tur och hon är väldigt sällan sjuk. Det är bättre att det kommer nu och inte nästa helg, även om jag helst skulle önska att hon slapp vara sjuk helt.

Roine är i Örebro på jullunch hos sin chef, så han kommer komma hem senare än vanligt. Annars brukar han vara hemma till lunch på fredagar. Det är typiskt att det var just idag när jag hade andra planer för eftermiddagen än att ligga brevid Hilma i soffan. Maja har hittat min låda med alla servetter och kalasar för fullt. Än så länge är det roligast att riva ut alla, men när det är klart så ska allt smulas sönder och antagligen ska de även provsmakas. Det får nog bli nya midsommar servetter till nästa år!

Idag blev det Hilmas sista dag på Grodan. Hon skulle egentligen gått dit på onsdag också efter två dagars inskolning på Bläckfisken, men det skulle bara vara några småbarn där så vi struntade i det och så blir hon ledig till den 3:e då jag börjar jobba.
Hade vi fått vetat om deras planer för inskolningen lite tidigare hade det bästa varit om jag börja jobba den 11:e när skolan börjar, eftersom hon ska få vara på en annan avdelning (som hon aldrig har varit på) i två dagar första veckan. För att sedan börja på Bäckfisken på "riktigt", men inte så mycket att göra åt. Jag tror visserligen inte det ska vara några problem, eftersom det är flera barn där som hon känner igen som går på Grodan, men jag kan tycka att det blir rörigt för henne med tre avdelningar och för en annan med. Snart har man ingen aning om var man ska lämna och hämta henne.
Så på måndag (om hon är frisk) ska vi gå till Grodan med lite paket till fröknarna, de är inte riktigt färdiga och imorse var det inte bestämt att det var hennes sista dag där. Så nu blev det lite bråttom.

Mina planer för helgen kommer antagligen inte bli som jag tänkt mig, är det inte typiskt. Allt tar så mycket längre tid eftersom någon ska sitta hos henne, om jag känner henne rätt. Det var tur att jag köpte Nickes Jul tidigare i veckan på Maxi (bara 29:-) så kanske det kan underhålla henne en liten stund.

Det var tur att jag och Hilma bakade lite julgodis igår, Hilma sa att vi gjorde prinsess godisar och de blev så fina så. Kanske kommer de en bild på de senare, då förstår ni nog varför de heter som de gör.

Igår när Hilma och jag satt och myste i soffan en stund medan Maja sov så skymtade jag något snabbt bakom garaget. Men jag tänkte inte mer på det och tänkte att grannen var där bakom, eftersom hans garaget också står där.
När Roine kom hem stod det två råddjur på gräsmattan och som flög över häcken ner mot grannen när dom fick syn på honom och de som stod vid busshållplatsen blev bra snopna. Så jag antar att det inte var någon granne bakom garaget igår, i så fall hade han väldigt små och konstiga skor på sig!

1 kommentar:

Nissetroll sa...

August är också lite hängig idag, håller tummarna för att våra småa treåringar får vara friska fram till jul nu. Vi köpte också den filmen, men har inte provtittat. Känner jag August rätt så får Rickard och jag göra det själva, August är inte så mycket för nya saker...