torsdag 5 juni 2014

Växjöbor på besök

I veckan har min faster och farbror varit här och hälsat på, de har bott hemma hos mamma och pappa och åkte hemåt idag.  Det är ganska stor åldersskillnad mellan pappa och hans syster, hela 16 år och det har alltid varit något speciellt att träffa dom. De bor i Växjö och även mina kusiner och deras familjer, så vi träffas inte så ofta.

Så i tisdags var de här på middag, första gången i "nya" huset. Vi bjöd på färskpotatis, torskrygg och champagnesås (lite av vår specialité) och en supergod hallon och citronpaj, den hade jag aldrig gjort tidigare, så det var skönt att den gick hem. Fick inte fler kort från kvällen än de har två på Allan och Elvis, det var första gången de träffades.

Allan hade med sig två skivor med gamla bilder på. Den första skivan började 1962-1992 och den andra fram till idag, så det var kort från när pappa var liten och bilder på farmor och farfar. Jag har aldrig träffat min farfar, han dog året innan jag föddes och farmor dog när jag var 6-7år. Så det är kul att ha. Mamma och pappa bor i pappas föräldrarhem, så det har hänt stora förändringar sen pappa var liten, det var roligt att se. Det fanns även en hel del kort på en annan när jag var liten och fram till bröllopet för två år sedan. Jätte roligt att ha och vilket grymt jobb han har gjort, att tex lägga över gamla diabilder till en cd-skiva, kanske sånt man pysslar med som pensionär:). 

Inga kommentarer: