tisdag 10 juni 2014

Sol och föräldrarledig

Just nu har jag absolut ingenting att klaga på som föräldrarledig, solen skiner, klarblå himmel och värme. 
Hilma är idag skolan, det blev inte så mycket av hennes magsjuka, tack och lov! Hon sprang på toaletten några gånger på morgonen och spydde bara en gång till, sen sov hon sig igenom nästan hela dagen med lite feber men sen på kvällen var hon pigg igen och ville ha mat, vid ca 20.00. Maja klagade lite på ont i magen i söndags, men det blev ingenting av det. Jag själv har haft ett konstant illamående sen i söndags morse sen hon väckte oss, men det var nog bara psykiskt. Första magsjukan i Hilmas kropp och jag hoppas den håller sig borta lika länge nu, ca 7år:). 
Maja fick självklart också vara hemma igår och har nu bara två dagar till på förskolan innan hon har sommarlov. Hade jag fått valt nu så hade hon fått gått nästa vecka också, fram till sin midsommaravslutning på torsdag morgon. Hade varit roligt och säkert skönt för Hilma att få några dagar hemma utan syrran, men så tänkte jag inte när lappen lämnades in. Det blir nog bra iaf. 

Elvis sover just nu, sen en timme tillbaka, så jag har legat ute i en solstol och läst lite. Jag är ingen människa som läser, men jag vill så gärna. Nu har jag fortsatt i en bok som jag började med i höstas, så om någon månad är den kanske utläst;). 

Vår söta lilla poolskötare i söndags. Som ganska lätt kunde konstatera att det behövdes införskaffas en ny, eftersom han så lätt kunde komna i den helt själv. 


Inga kommentarer: