tisdag 24 juni 2014

Övernattning med Kristin och barnen

Oj, nu är snart denna dag också slut och jag har inte hunnit med att blogga någonting, även om jag haft mycket att skriva om. Idag kom äntligen Roine hem till oss igen, väldigt efterlängtad av oss alla. Det har inte gått någon större nöd på oss, men vi ser hellre att han är hemma med oss. Igår började vi dagen med ett besök på mitt jobb, jag stannade hos min bror och släppte av Hilma och Maja, eftersom jag skulle upp på kontoret och prata lite med Ingrid. Jag ska nämligen få nya arbetsuppgifter till hösten och det ska bli jätte roligt och spännande, men det blir inte förrän i september. Innan dess har jag några arbetspass i kassan kvar, två av dom i helgen och sen fre-sön v34. Jag kommer sakna kassan och mina arbetsuppgifter där, men om några år är jag nog tillbaka där och jag är ju inte så långt borta. När Hilma och Maja kom till jobbet med Niclas så passade vi på att handla, när vi ändå vara där.
På kvällen var det åter igen dags för ett pass tabata, denna gång inomhus eftersom regnet hade visat sig ett antal gånger under dagen. Sen hade Kristin och jag bestämt att vi skulle ha tacokväll och övernattning med barnen. Så vi bäddade ner alla barnen i Hilmas rum på olika madrasser och där sov de söt hela natten. Det var bara lite problem att somna, men förståeligt när man ligger 4personer tillsammans, det finns ju mycket att prata om...
Eftersom träningsvärken inte var lika farlig som förra veckan efter tabatan körde Kristin och jag ett pass till efter frukost. Riktigt bra träningsform och passar mig och mina fogar perfekt, känner ingenting av dom. Så otroligt skönt! Ska försöka köra två pass hemma i veckan, men det är så mycket roligare om man har sällskap. Får se hur det

 blir med det, men den här veckan har iaf börjat bra och jag är redan uppe i 2st pass:). 
Wilton kom en stund efter lunch också och de lekte bra tillsammans. Maja och Wilton har börjat lekt mycket tillsammans den senaste tiden, så de lekte lite själva ett tag. Vid 16 så åkte Kristin och barnen hem, då var alla barnen bra trötta efter en sen kväll igår och en ganska tidig morgon. Det blir lite bråk då och då om leksaker, men det är så det ska vara men annars leker de väldigt bra ihop, även om det är stor åldersskillnad på Lovisa och Hilma. Nu har vi äntligen planerat in Kolmården och redan på torsdag åker vi dit, dags att börja utnyttja årskorten:). 

Men det har varit en mysig dag, med inga måsten, väldigt skönt efter den här helgen! 

Nu ska jag ta reda på mina 12liter jordgubbssaft och 41/2liter jordgubbssylt som jag började med igår, så himla gott! Hittade ett så bra recept, där du tar reda på bären när du silat av saften och så gör du sylt av det, perfekt! 

Inga kommentarer: