torsdag 19 juni 2014

Regn, dans och blommor

Idag var det midsommaravslutning på förskolan. Vaknade upp till en grå dag och rejält med regn, men vi gick dit ändå. Så Fia, Wilton och Ludwig kom hit strax efter 9 och så gick vi dit tillsammans, iklädda gummistövlar och regnkläder. Efter lite dags runt midsommarstången så brev det fika på barnens avdelningar istället för ute på picknickfilt. Det är vid sånna här tillfällen man känner sig som en bra förälder, Maja hade glömt bort firandet så vi hade kunnat strunta i det, men icke. Efteråt gick vi hem till oss idag och vi åt lunch tillsammans, barnen lekte så himla bra så Fia och jag hann verkligen prata. Inte varje gång man gör det med 5 barn runt oss. Jag är så glad över att vi kan vara mammalediga tillsammans, även om det inte kommer vara så länge, men en vår och sommar räcker långt:). 

Vi plockade lite blommor till kransarna på väg hem från firandet.
Det var det fler som gjorde...:). 

Jag ringde barnmottagningen imorse, fick prata med en jätte gullig tjej, men som sa att det var ett "fall" för vårdcentralen och där bad de mig att kontakta BVC. Jag förklarade att vår sköterska här i Valla har fyra veckors semester och istället kunde jag kontakta BVC i Katrineholm. Så inte så mycket att göra, deras telefontid hade passerat och det nu är helg, så bara att vänta med det tills på måndag. Men det positiva är att han verkar inte lida av den, utan tåtarna igår var nog bara efter hans föräldrar, älsklingen❤️. Då måste man vara bra mammig om man inte ger sig på en hel dag, varken Hilma eller Maja har någonsin varit i närheten så mammig som han verkar vara. Idag har jag varken kunnat gå upp på övervåningen eller ner i källaren utan krokodiltårar, han är väl livrädd att vi ska gå någonstans utan honom. Hoppas det går över snart, för hans skull. 

Inga kommentarer: