torsdag 19 juni 2014

Paket i sängen

Det här var kanske inte riktigt vad jag hade planerat att göra i sängen när jag gått och lagt mig idag. Men det är lite mycket just nu, midsommarfirande, födelsedag och barnkalas, jag vill ha allt förberett så mycket det bara går eftersom dagarna kommer efter varandra. För att slippa slå in presenterna imorgon natt när våra gäster gått hem så fick jag göra det idag, det räcker med att ballongerna måste upp då. Kom på det här när jag lagt mig i sängen och släkt lampan, när jag började gå igenom allt och funderade om jag glömt något. Visst hade jag gjort det, kanske inte så praktiskt att slö in paket i sängen, men det gick rätt så bra ändå!

Något som jag verkligen fått tränat på till den här helgen är att dra ner på allt. Jag tar på mig alldeles för mycket jobb, allt ska vara på topp, det vet jag! Men förrätten jag tänkt göra till mina gäster, världens roligaste skattjakt till barnkalaset och mycket städning är sånt som är stryket ur min att-göra-lista. Jag märkte ganska snabbt i veckan att jag inte orkar och att det blir alldeles för mycket att fixa. Så jag är grymt stolt över mig själv, även om jag fortfarande har en hel del stress och prestationsångest över allt som ska fixas. Om man ändå hade bara sig själv att bry sig om, men det finns viktigare personer i världen, som våra fina barn. Så istället för att stressa ihop en förrätt, som gästerna ändå inte förväntat sig, så lägger jag tiden på dom istället. Kanske hinner man sätta sig i soffan en stund innan gästerna kommer, där går visserligen gränsen, den går inte ens jag på...:). 

Nu säger jag god natt och hoppas vakna upp till strålande sol och blå himmel! 

Inga kommentarer: