torsdag 26 juni 2014

Per-Arne och friidrott

Skjortan hann inte komma till fotograferingen idag, kommer troligtvis imorgon, så nu får det bli en födelsedagspresent istället. Som tur var så hörde Frida Runesdotter av sig och hade två storlekar att låna ut, ett STORT tack Frida, guld värt! Om inte hon hade hört av sig hade jag flyttat fotograferingen, så desperat var jag. Så himla skönt att den nu är gjord. Elvis var inte den lättaste 1åringen att fota, han var inte speciellt samarbetsvillig och hade helt andra planer än vad vi hade. Humöret var inte heller på topp när de sista blöjbilderna skulle tas, synd eftersom Hilma och Majas förstoringar är svartvita och i bara blöja och anktrosor. Per-Arne sa att vi gärna fick fota honom en gång till om vi inte blir nöjda sen, men det ska mycket till att man gör det. Det blev en hel del andra fina bilder på honom, så nu blir väntan lång tills vi får se dom:), nästa vecka skulle han se till att de blev klara, för sen hade han semester.

Roine smygfotafe oss när vi väntade på lite rekvisita som Per-Arne hämtade.
Ikväll var det barnens sista friidrottsträning, jag och Kristin skulle stå för den eftersom Kerstin var bortrest. Väl där dyker en annan tränare upp, så vi lämnade över huvudansvaret till honom. Men vi delade upp barnen i två delar och så körde vi längd med en grupp och han diskus med den andra. Även om det bara var 8st idag så är det skönt att dela upp dom, de minst och största var för sig, lättare att anpassa svårthetsgraden så det passar alla. Nu är det uppehåll till vecka 33, tror att jag tycker det är tråkigare än vad barnen tycker:). 

Nehe, dags att sova kanske, imorgon ska man upp ganska tidigt och fara till Kolmården. Ska bli roligt och barnen är förväntansfulla. Tyvärr har Lovisa blivit lite sjuk! men vi håller tummarna att hon är bättre imorgon, kommer bli två besvikna tjejer här hemma annars. Att åka iväg själv är nog inget jag tänker ge mig in på... God natt! 

Inga kommentarer: