fredag 13 juni 2014

Skolavslutning

Nu har min stora tjej också sommarlov och vilken skolavslutning. Eftersom vädret var väldigt ostadigt så blev det inomhus, i idrottshallen och det var tur det eftersom det kom en rejäl regnskur efter bara ett litet tag. Men det gjorde ingenting, det var så fint med alla blommor och den stora hallen passar perfekt för en skolavslutning. Tårarna brände redan vid inmarschen då två tjejer i klass 6 bar varsin svensk flagg och därefter kom alla barnen. Hilmas klass har haft en hemlis som de gjort till avslutningen och Hilma har varit väldigt bestämd att hålla det hemligt för sin nyfikna mamma:). När de kom in i hallen så såg jag, de hade gjort jättefina kransar med blommor av silkespapper, så fina var dom. Det blev även vår räddning. Hilma var ju hos frisören häromdagen och jag gillar inte alls klippningen av hennes lugg, den är alldeles för kort, extremt kort, men hennes fina krans döljde den fint. Som tur är växer den ut...
Alla klasserna sjöng en eller två sånger och förskoleklassen sjöng gräshoppan och midsommarblomster.
Efter avslutningen var det kakbuffé utanför matsalen och vi passade även på att kolla på min kusin Patriks konstverk han målat under en längre tid till skolan, så sjukt duktig! Ska se om jag hittar några bilder på tavlorna, för ni måste se dom!

Hilma gav även snävar av sina vänner en ros och en liten present och fröken fick sina presenter. Fick ett meddelande om att hon älskade det och att det var helt hennes stil, kul att kunna pricka så rätt! Vi kommer sakna Maud som har gjort ett sånt otroligt bra jobb med Hilmas stora (pratiga) klass, tur att hon inte är så långt bort i höst eller här i Valla. Så vi träffar nog på henne snart igen. 
Vi åkte sen hem till oss, mamma, Fia och barnen, Solveig, Lisa och Stina och grillade lite korv med bröd och fikade. Hilma fick även med sin en kompis hem efter avslutningen. Vi har även hunnit varit barnvakt åt Ludwig ett litet tag, medan Fia gick för att klippa Wilton. Så när Elvis sov så fick jag mysa med honom i lugn och ro, mysigt att ha en bebis att låna lite då och då. 

Så nu har båda barnen sommarlov och behöver någon besök eller vill besöka så hojta till, vi har inte många dagar planerade! 

2 kommentarer:

Sandra sa...

Vi borde få in en lekdejt tycker jag! Hilma, Maja och Lea kan leka och Elvis och leonel 😃

Camilla sa...

Absolut Sandra, det tycker jag låter som en bra idé!