tisdag 17 juni 2014

Tisdag

Idag hade Hilma bestämt att hon skulle leka med en kompis efter lunch, hon bor i Lerbo, några kilometer utanför Valla. Så jag packade in alla barnen i bilen och så skjutsade vi dit henne, Judits mamma hade erbjudit sig att hämta henne, men vi passade på att åka till Ingvaldstorp för att köpa nya blommor till köket och ett pat till ute. Sen åkte vi vidare till stan och köpte ny pool till barnen på Rusta, det är ju inte ens värt att göra rent den när sommaren är över när den kostar 199kr ny! Så nu väntar vi på att solen ska visa sig lite oftare innan den fylls upp. Jag önskar verkligen att regnet och åskan kan hålla sig borta i helgen, kan det inte ske ett under och de byter ut det till strålande sol och värme. Först och främst skulle det vara mysigt med sol på midsommar, det vill vi nog alla. Sen på midsommardagen fyller Hilma år och vi ska ha kalas med släkten, skulle vara skönt att kunna duka ute. Men mest önskar jag sol till barnkalaset på söndag, som ska vara utomhus på Tolfta. Det är ju flera dagar dit, så det hinner säkert ändras...

Vi önskar gärna fint väder imorgon också, men där ser det bättre ut, när jag ändå håller på kan jag lika gärna önska fint väder hela sommaren:). Skämt och sido, imorgon ska vi nämligen åka till Stockholm. Redan när vi var där för några månader sedan så bestämde vi det, efter att Roine såg att ett av hans favoritband skulle spela just imorgon, Flogging Molly. Eftersom Roine jobbar så åker jag upp tidigare och gör av med lite pengar:), men jag får lite sällskap så jag klarar mig. Det ska bli så otroligt roligt, äta lunch, middag, dricka ett par glas rosé, shoppa och till sist gå en sväng på Gröna Lund, vi har bestämt att köra 5-kamp och troligtvis åka en eller två berg-och-dalbanor och sen självklart gå på konsert, en helt underbar dag helt enkelt!! 

Inga kommentarer: