torsdag 12 juni 2014

Bakdag

Idag har jag återigen gjort dubbelsats kanelbullar, jag har hittat det absolut bästa receptet jag provat och då har jag bakat bullar ett antal gånger. Man behöver ha en bakmaskin för detta receptet eftersom degen ska knådas i 20minuter. 
Imorgon efter skolavslutningen ska vi gå hem hit och fika och fira sommarlovet med mamma, Fia och barnen och min moster och kusin. Så då tänkte jag att det vore bra att göra bullar dels till då och även så att det räcker till Hilmas födelsedag och kalaset om en vecka, skönt att ha det klart. Jag har även gjort en tårta idag, hade även tänkt göra dumlesnittarna också, men eftersom smöret och dumle saknas här hemma så får jag kanske hoppa det. Jag väntar nämligen på att Roine ska komma hem från handlingen på Maxi. Nu verkar tiden dra iväg lite väl mycket för att dra igång ett bak. 

Hur typiskt är det inte att vädret blev som det blev nu när alla skolavslutningar är. Är det uppehåll imorgon vid 9.00 så blir Vallas avslutning utomhus annars flyttas den in i stora idrottshallen. Ska förbereda lite blommor som hon ska ge till 7st kompisar och fröknar, jag köpte ett 10-pack rosor och lite brudslöja, annars hade jag blivit fattig:). 

Inga kommentarer: