onsdag 11 juni 2014

Onsdag

Elvis sover sen strax innan 10 och innan satt han en längre tid helt stilla i mitt klä och bara myste. Inget han gör i vanliga fall, visserligen hade nog hans fall från ståendes vid soffan och att han slog i näsan i soffbordet en liten del i det hela. Jag hoppas verkligen inte han har blivit smittad av Hilmas magsjuka, för imorse hade han spytt lite i sängen när han vaknade, men ändå varit pigg. Så förhoppningsvis är det ingenting, det visar sig säkert när han vaknar. 

Igår kväll fixade vi med Hilmas inbjudningskort till hennes kalas för sina klasskompisar. Vi ska låna Tolfta gårds äventyrsbana och jag tror det blir en riktig hit för ett gäng 7 åringar och samtidigt skönt att slippa ha alla hemma:). Nu för vi hålla tummarna att alla kan komma, hon valde att bjuda 10st, 4st pojkar och 6st tjejer. Skönt att hon inte ville bjuda hela klassen, då skulle det blivit jobbigt att hålla reda på alla 26st  i skogen...

Dags att slänga i sig lite lunch innan brudarna ska hämtas, idag har jag turen att jag bara behöver värma gårdagens kvällsmat, tortilla lasagne. I eftermiddag är det äntligen dags för Hilma och Maja att klippa sig (och även Roine), inte en dag förtidigt. Sen är det även friidrottsträning, så eftermiddagen kommer gå i ett.

Inga kommentarer: