söndag 22 juni 2014

Minst sagt fullspäckad helg

Jag sitter här själv i soffan. Hilma har precis gått och lagt sig och de andra två sover sedan ett bra tag sedan. Idag är alla trötta i familjen Sevelin, det har varit ett par intensiva dagar. Igår hade vi födelsedagskalas för Hilma, fika och sen hade vi bestämt att släkten skulle stanna kvar oh grilla på kvällen, vi hade även tänkt leka lite lekar. Dagen blev inte riktigt som vi tänkt oss, Roine fick nämligen skjutsa in sin pappa till akuten och kom hem klockan 3 på natten. Sen åkte han och jobba vid 8 imorse, förhoppningsvis får han sova ut ordentligt, eftersom han ska sova kvar på hotell i två nätter. De andra stannade kvar och vi åt tillsammans och de gick hem runt midnatt, men lekarna hoppade vi över eftersom domaren inte var hemma. Trist, men huvudsaken är att svärfar fick hjälp och kan bli bättre.


Idag hade vi barnkalas på Tolfta Gård och eftersom Roine jobbade så följde min mamma med mig dit. Otroligt tacksam för det! Maja lämnade vi hemma hos Fia och Jimmy, tanken var att Elvis också kunde vara där, för att slippa sitta i skogen i 2h. Men eftersom han är som han är just nu, så fick han istället följa med, synd om honom om han ska behöva skrika i 2h efter mig. Jag kunde inte lämna hans sida i skogen utan att han börja skrika, helst ville han att jag skulle bära honom. Det funkade inte hela tiden eftersom jag samtidigt ville vara med och hjälpa barnen som ville ha hjälp i äventyrsbanan. Det var glada barn vi lämnade av hemma hos sina föräldrar, trots en liten hagelskur precis när vi kom dit. Så typiskt, men för ett gäng 7åringar så var humöret fortfarande på topp. De passade på att sitta under en filt och titta på när Hilma öppnade sina presenter. Hilma är väldigt nöjd över sina presenter hon fått, både av släkten och barnkalaset och det känns som om hon fick massor av saker.


Här är lite saker hon fick:
*En ny sparkcykel, Monster High
*Skateboard
*Två Ever After High dockor, som föreställer Snövit och Rödluvans döttrar (väldigt smart affärsidé)
*Luftmadrass med fjärilar
*Digitalkamera, 2st filmer, pläd, pysselset och dagbok, allt med Monster High
*Skrivbords underlägg
*Ridkläder och grimma
*Kläder
*Pengar m.m


Av oss fick hon en ny cykel som vi ska köpa åt henne på tisdag när Roine kommer hem, ska även köpa en ny hjälm till henne eftersom den andra inte sitter så bra. Som hon längtar, hon har redan valt ut vilken cykel hon vill ha och självklart är den lila.


Nu ska jag kolla in godisförrådet innan jag med ska stupa i säng. Satt uppe länge och väntade på Roine igår, men somnade innan han kom hem.Det får bli en tidig kväll idag, men lite godis ska jag se till att få i mig innan läggdags=).



Inga kommentarer: