lördag 3 januari 2009

VINTER!!!

Idag är det lördag och detta betyder arbete för min del som jag tidigare har berättat. När jag slutade bar det av till den lilla hålan Baggetorp för att fira svärmors födelsedag. Så just nu sitter vi och äter Hamburgare (Roine stod för matlagningen idag). Jag är inte alls förtjust i McDonald´s och andra hamburgekedjor men chiliburgarna från Lindströms Handel är jättegoda. (Roine har precis fyllt en gavel på Ica Kvantum i Katrineholm med denna vara. Så ta er en sväng dit och inhandla detta, endast 45 kr för 10 st.)

Vi hann även med en liten lekstund i snön innan vi gick in för att äta. Det är så roligt med all snö. Imorgon jobbar jag dess värre, men sen är jag ledig måndag och tisdag, då blir det pulkaåkning=). Se om vi kanske gör en utflykt så vi slipper åka runt huset hela dagen. Det får ju inte vara för stora backar, för en liten Hilma. Kanske slutar vi på Kyrkogatan hos mamma och pappa. Där har dom en liten barnbacke och en för dom som är lite tuffare och vågar åka ner för berget. Så slipper man ta med sig matsäcken också=).

Nu är det ett bad för Hilma som gäller och soffan för oss vuxna. Kanske ska se klart Madagaskar 2 idag, tredje gången gillt. Igår somnade jag när det var tio minuter kvar. Jag är inget bra sällskap när det gäller att titta på film i sängen.

Ut och lek i snön med er!

Inga kommentarer: