söndag 25 januari 2009

Fix- och slappardag, trots allt söndag!

Nu har vi precis ätit tortillatårta, Roine har tjatat så på att vi ska äta det, så idag fick han det. Så nu är det slut tjatat för ett tag framöver=).

Jag började med en slappdag framför tvn, det var riktigt skönt! Sen började vi att fixa en garderob som vi har i mellanrummet (det rummet allt skit och tvätt hamnar). Det var mycket saker i det rummet innan, men det ser ut att vara ännu mera saker därinne nu. Vi är långt ifrån klara. Se vad vi ska göra med rummet sen, efter att vi städat ur allt som ska bort därifrån. En byrå är den enda saken som ska stå kvar och all tvätt, som vi inte har någon annanstans att ha! Skulle vilja ha en tvättstuga, men jag har planer för en...se när jag får det bara! Det ska flyttas och upp nya väggar isåfall, så det får vänta, ett bra tag kan jag tänka mig!
Tänk om man bara kunde få hem en snickare som fixar och bockar av allt som står på listan som man vill göra. Nu är detta inte helt omöjligt, om man vore miljonär. Men det är vi inte, så listan blir bara längre och längre. Så är det att bo i hus, alltid finns det något att lägga pengarna på!

Nu ikväll tror jag det blir film, för som vanligt är det väl inget på tvn. Tror att chips och dippen kommer fram också=).

Dags att förbereda välling till en nyduschad Hilma. Hon fick ingen igår kväll, men kan inte komma ihåg allt när man ska iväg!

Inga kommentarer: