tisdag 27 januari 2009

Badhuset

Nu har vi besökt badhuset, den här gången inte helt själva utan med Tyra och Linn. Det gick jättebra och jag har aldrig sett Hilma så orädd för något som hon är för vatten. Om hon får bestämma så ska ingen hålla i henne, utan hon kan själv! Problemet är bara att det är lite för djupt för henne. Jag köpte puffar till henne i somras som hon vägrade ha på sig då. Jag ska plocka fram dom nu och se hur det går, skulle vara skönt. Då behöver man inte hålla i henne lika mycket.
-
Efter badat åkte vi hem till Linn & Niclas och fick lunch och fika. Var inte rikigt vad vi hade tänkt oss, men det var väldigt trevligt. Då kanske den här dagen tar slut någon gång också=). Hilma lekte med katten Göte för fullt och brydde sig inte om att han hängde på hennes ben eller bet henne i tårna. Så när vi väl var hemma efter 14.00 somnade hon på en gång i sängen. Se när jag väcker henne...
-
Här är lite bilder från badhuset. Dock är dom inte dom bästa. Lite svårt att hålla koll på Hilma som gärna springer runt poolen och plötsligt får för sig att hoppa i. Samtidigt få några bra kort utan att blöta ner kameran allt för mycket. Här är resultatet:

Jätteroligt att plaska...!

...och så här ser man ut efteråt, när man har en massa vatten i ansiktet.

Tyra har badat färdigt. Ligger och tittar på när Hilma badar, men lika glad är jag för det!
-
Se om vi båda, Roine och jag, kan åka någon gång till badhuset. Flen ska eller har öppnat något djungelbad har jag hört. Kanske får prova på det nästa gång. Lite jobbigt att hon inte kan gå själv i vattnet, när hon vill det.
-
Nu ska jag plocka ur diskmaskinen!

1 kommentar:

Krillan sa...

Vad stor hon är lilltjejen=)Det är inte klokt va hon växer. Jag ligger här och sörplar vatten..saknar er.kramar krillan