tisdag 20 januari 2009

Budget planering

Vi var på banken igår, det årliga mötet för att titta igenom alla tillgångar, fonder och lån man har. Så fort man kommer därifrån vill man bli så ekonomisk man bara kan bli och spara ännu mera i fonder och ha en stor buffert. Men för att göra det behöver man pengar också. Nu har jag nog funderat färdigt och Hilma ska få börja lite granna på dagis och jag jobba 4 dagar till i månaden. Alltså mera pengar att spara=).

Ni som känner mig vet hur mycket jag tycker om att planera. Så detta har jag gjort nu. Skrivit ner en budget för denna månad och räknat lite på hur det ser ut dom andra månaderna. Den här kommande månaden ser bra ut, har jobbar lite mer än vanligt. Ni vet jul och nyår betyder ingen ledighet för oss inom handeln!
Jag älskar att räkna på hur mycket pengar man har kvar och hur mycket man kan spara. Tyvärr ser inte alla månader ut så här, nästa lön lär bli lite mindre eftersom jag var sjuk i tre dagar för två veckor sen. Se om jag hinner jobba något extra innan månaden är slut!

Snart är det fredag och detta innebär lön. Då får vi se exakt hur mycket som blir kvar efter att ha betalat allt som man måste! Längtar!

Knäpp... kanske!?

Inga kommentarer: