tisdag 11 januari 2011

Oturen höll i sig...

Igår stod det även jobb på schemat, känns super än så länge. Jag vet av erfarenhet att skuldkänslorna (som jag vet att jag inte behöver ha) kommer komma krypandes inom en snart framtid. Men barnen har en pappa också som ska vara hemma med dom. Hilma går lika många timmar på dagis nu som innan och Maja har det hur bra som helst hemma hos mamma 1½ dag/vecka. Så jag ska inte ha det, men det är så jag funkar=). Att Roine är hemma är jättebra, för allas skull, jag behöver komma hemifrån och umgås med vuxna och barnen lider inte av det. Så det här kommer bli hur bra som helst, än så länge är det lite ovant bara.

Gårdagen började lika bra som i söndags, fast snäppet värre. Det började med att jag fick en fläskläpp av min bil!!! (Jag orkar inte berätta hur det gick till, jag kan säga att min baklucka inte har något stopp när man öppnar den, så den åker ner om man inte håller upp den.) Det gjorde så förbannat ont så tårarna började rinna, det här var utanför hos mamma och pappa när jag skulle lämna barnen där över dagen, eftersom det var planeringsdag. Det såg inte mycket ut för världen, men den kändes desto mera och gör det än idag. Sen halkade jag i trappen, det gick visserligen bra, lite blöt på byxorna bara, men nog så irriterande.

Så dagen gick väldigt snabbt, för när jag kom hem från jobbet strax innan fem så var det mat, duschning av barn och sen läggdags för dom. Så det blev inte mycket mer än soffläge för min del igår. Jag var så trött, det blir lite mera att hålla reda på nu när man jobbar också. Så jag antar att mina kvällar kommer avslutas innan 23 nu. Det har haft en tendens till att bli lite senare på sista tiden, nu är det ändring på det!

Idag är jag ledig och resten av veckan väntar ännu mera jobb, fast jag är ledig i helgen. Roine och jag funderar på om vi ska ta med oss Hilma till någon backe i närheten så hon får åka lite mera skidor, bara några timmar. Vi skulle vilja slippa åka hela vägen till Vingåker för det och hitta någon annan liten backe. Men vi vet inte riktigt vilken. Vi funderar på Spökbaccken hur den ser ut, någon som vet!? Eftersom vi inte behöver någon lift så kan det egentligen vara en pulkabacke eller vad som helst, så får Roine och jag lite träning också, genom att dra henne upp i skidselet. Eller så får vi helt enkelt åka hela vägen till Båsenberga, men det blir så långt för bara några timmar. Någon som har några tips?!

3 kommentarer:

Stina sa...

Spöckbacken tror jag nog inte att det är så bra första gången. Barn backen är lika lång som vuxenbacken. Det är bra backar men det är nog inte så kul för er att springa så långt ;)

Nissetroll sa...

Jag kan tänka mig att det skulle funka bra vid skolan vid oss. Det blir bra tillåkt av alla madrasser som skolbarnen åker på och så är det nog lite lagom långt. Vi har tänkt flera gånger att gå dit med August, men eftersom han tycker att liften är det roligaste (och nog ibland skulle åka bara lift om det gick) så har det inte blivit av.

Hanna Runesdotter sa...

Funkar inte backen i Valla? Det var ju stor på "min tid". Dvs. 15 år sedan. ;) Kram!