torsdag 20 januari 2011

Nya glasögon.

Dessa glasögon beställde jag för ett tag sedan på Favoptic och de kom hem i förrgår. Jag passar inte i dom egentligen, men jag gillade dom och eftersom de endast kostade 450 kr kompletta så spelar det ingen större roll. De duger gott och väl till mig att ha här hemma, annars har jag bara linser.
Det är lite svårt att se, men det är ett par pilotliknade bågar i silver.

Jag har haft på mig dom sen jag gick upp imorse och för en liten stund sedan säger Hilma till mig:

H: Mamma!
J: Ja, vad är det.
H: Ska du ha dom där glasögonen i badhuset?
J: Vaddå då, är dom inte fina?
H: (Hon skakar på huvudet och säger) Dom inte är så jättefina...bara lite.

Fast hon räddade sig ur situationen genom att snabbt tillägga att dom kan bli blöta och gå sönder om jag badar i dom.
Så det var bara att byta till linser, det är ju synd om hon ska behöva skämmas över sin mamma i badhuset=).

Inga kommentarer: