lördag 29 januari 2011

Majas önskelista

Här kommer lite saker som Maja önskar sig när hon fyller år. Hon har bestämt sig att leksakspaketen inte är något för henne, eftersom hela huset är fullt av dessa ting och att hon inte behöver några flera. Ett klokt val av en sådan liten tjej, tycker jag=).






Dessa tre saker kommer från Jabadabado, men finns även på sidan Jollyroom.se. Det kommer antagligen bli en liten beställning därifrån innan hennes födelsedag. Vi har bestämt att vi behöver få in någon mer färg som inte går i rosa och vita toner i hennes rum, så då bestämde vi att det blir grönt.

Först hade jag hittat ett bord och två stolar från Mio som jag tänkte önska mig till henne, men dels var de inte så billiga och sen blir det ännu mera vitt i hennes rum. Så nu får de bli grodstolarna istället, kanske inte den snyggaste formen på stolen, men lite roliga.

Jag vill ha en sittdyna till hennes vagn till våren, det är lite lättare att hålla vagnen skapligt ren. Vilken färg har jag inte riktigt bestämt ännu, kanske denna...eller någon annan. Ett presentkort kanske=)!?

Denna fina mössa från Frithiof


Sen önskar hon sig:

* Ett par tjocka vantar och en fleecetröja till Åre resan

* En gunga (helst en 3 i 1)

* Kavat skor till våren

* Antingen en fin eller tuff vårjacka

* Påslakarnset till spjälsäng

* En två delad pyjamas (som också är tänkt att användes till Åreresan, lättare att byta blöja under resans gång om man slipper ta av henne naken varje gång)

* Presentkort hos Per-Arne

* Jeans, jag har hittat två par jeans på Kappahl som hon jättegärna vill ha=)

Är den någon som undrar vilken storlek som dom ska köpa, så kan jag tipsa om att det är 86, hon har kläder så det räcker i 80. Ifall det var någon som undra=).

2 kommentarer:

Calle sa...

Stolen var ju klockren, mer praktiskt nyttofull än t.ex. en plastig leksak! :D

Sofie på Önskelista sa...

Gör en önskelista åt födelsedagsbarnet på onskelista.se så vet alla släkt och vänner vad hon vill ha. Listan kan du dela med dig via mail, facebook, bloggen med mera!