söndag 2 januari 2011

Äntligen!

Vi har fortsatt letat skidor i rätt längd till Hilma sen den första gången jag nämnde det och det har varit väldigt ont om dom. Färgen har inte spelat någon större roll, men Hilma säger att hon gärna vill ha ett par rosa. Så nu innan jul bestämde vi oss för att det helt enkelt får bli ett par nya, eftersom vi inte hittar några inom rimliga gränser. Vi kan ju inte åka flera flera mil för att hämta dom, då kan vi lika gärna köpa nya. Vi har ju tur att Roine rör sig väldigt mycket inom jobbet och är runt Nyköping, Strängnäs, Eskilstuna och Flen flera gånger i veckan. Men som sagt, de försvinner så fort de kommer ut.

Men nu, för 5 minuter sen hittade jag ett par (rosa) i rätt längd (och önskefärgen) och i Vingåker. Så vi ringde på en gång och de fanns var! Äntligen! Eftersom vi ändå ska till Baggetorp och fira hans mamma imorgon så tar vi extra svängen förbi Vingåker. Så nu ska vi åka skidor, eller Hilma i alla fall.

Jag har en liten fundering att köpa skidsele till henne också. Jag vet inte vad jag egentligen tycker om det, kanske är det bättre att hon lär sig helt själv från början. Men förra året när vi drog henne upp (liften är ju farlig) och vi fick ta emot henne nere i backen, eftersom hon inte kunde bromsa så bra, det tar på kroppen. Visserligen var jag höggravid då, men det känns lite lättare för en annan att istället åka lite länge upp i backen och sedan åka med henne ner och inte springa brevid. Eller!?
Att de kostar 200 kr gör att det inte svider allt för mycket för att prova. Det bästa vore om det fanns någon som hade något man kunde få prova med. (För ett skidsele kan vara lika farligt att ha på sig som att åka lift.) Det vet man aldrig!

Vi får se hur vi gör med den saken.

1 kommentar:

Nissetroll sa...

Törs hon inte åka på transportband heller? För det har de ju i Båseberga, går supersakta. Då slipper ni dra henne upp. Jag var också väldigt skeptisk till sele och vill helst att de ska lära sig att åka själv, men vi lånade en och använde några gånger när vi var i fjällen. Då hade vi slak lina och så bromsade vi bara när det var absolut nödvändigt. Det sparar ju lite på föräldraryggar och så kunde vi åka skidor istället för lift ner igen när vi hade varit i toppstugan.