fredag 28 januari 2011

Fredagsmys i min ensamhet

Idag är det fredag och det är sista kvällen då jag är själv med barnen, imorgon vid 11 ska Roine hämtas vid tåget. Det kommer bli underbart att ha honom hemma igen hos oss.

Allt har visserligen gått jättebra, förutom att både jag och barnen är jättetrötta.
I onsdagskväll somnade jag strax innan 21.30, eftersom jag var jättetrött och det var inget speciellt på Tv så jag bestämde mig för att sova istället. Ett klokt val, klockan ringde väldigt tidigt och Hilma skulle lämnas 6.30 på dagis och jag började jobba 30 minuter senare. Maja fick sova denna natt hos mamma och pappa så hon slapp lämnas där 6.15 för att jag skulle hinna till jobbet. Det kändes väldigt konstigt att det bara var Hilma och jag hemma den kvällen. För vi hade sätt till att vi fått kvällsmat hos mamma och pappa innan vi åkte därifrån.

Igår var det jobb till 14 och sen åter hem till mamma och pappa för att hämta Hilma och Maja. Mamma ställde upp och hämtade Hilma på dagis vid 11, eftersom det skulle vara Roines pappalediga dagar denna vecka, torsdag till fredag, så blev det lite körigt och svårt att få ihop det. Jag skulle självklart kunnat varit hemma med barnen istället, men jag ville jobba och mamma är så snäll och ställer upp som barnvakt. Så då passade jag på att jobba istället=).
Senare under kvällen kom Kristin och William hit och spenderade kvällen här, med lite taco i magen somnade barnen sött på övervåningen. Så då kunde Kristin och jag sitta och prata och mysa i lugn och ro. Hon åkte hem strax efter 22.30 så det var en trött Camilla som skulle upp imorse och lämna barnen hos mamma. Som tur var ändrade jag min jobbtid lite så jag började en timme senare än vanligt, 8 istället för vid 7. Så mamma (jag och barnen) fick sova lite längre, men strax innan 8 var jag på jobbet. Men jag känner att jag skulle kunna somna vilken minut som helst!

Som ni kanske kan förstå så har inte bloggandet kommit i första hand dessa dagar.
Men nu jobbar jag inte förrän på måndag vid 15, så nu har jag långhelg, så jag kan vila upp mig=).

Idag tog mamma med sig Maja och Hilma till isen för att Hilma skulle få prova åka skridskor. Något som hon var uppspelt över men ju närmre de kom isen, så kom frågorna, hennes osäkerhet över nya saker. Men det hade gått jättebra och hon åkte i nästan en hel timme och från den ena sidan av planen till den andra, helt själv. Så det måste bli ett besök till isen i helgen så hon får visa oss hur duktig hon är.

Nu ska jag titta lite på Tv innan jag ska ta en lång dusch och sedan blir det nog sängen.

Inga kommentarer: