söndag 9 januari 2011

Första jobbsöndagen!

Igår var första dagen som jag jobbade efter föräldrarledigheten, om man räknar bort de tre dagar som jag jobbade vid nyöppningen i november.
Nu är jag igång på riktigt och det kändes bra. Dagen hade visserligen kunnat börjat bättre. När jag gick upp så upptäckte jag en liten hög på toalettgolvet med ett par trosor, pyjamasbyxor och en blöt handduk. Första olyckan under morgonen var alltså att Hilma inte hann till toaletten i tid. Den andra olyckan kände jag av innan jag kom till Majas rum, en helt nerbajsad glad Maja i sängen och det sträckte sig långt utanför blöjan. Sen fortsatte det med att Hilma spillde ut en halvliter mjölk över bordet, golvet och hennes själv. Tro inte det var slut där. Det sista Maja gör när jag gosar med henne är att spyr över mig och det rann hela vägen ner i BHn. Så det var bara att springa upp och byta om och tvätta av sig innan det var dags att åka till jobbet. Men jag tror att all olycka stannade kvar hemma, inget annat märkte jag av i alla fall.
Det var riktigt skönt att komma hemifrån efter denna morgon och komma hem till nybadade barn och en färdig middag till Roine och mig.

Hilma har alltid somnat på kvällen runt 19 och utan problem, några få gånger har hon inte velat men nästan alltid somnat på en gång. Men de senaste dagarna har hon vägrat somnat och skyller på det mesta som hon kan komma på för att slippa. Igår tog det över två timmar innan hon till slut somnade. vad har hänt!? Vi får hoppas att det går lättare ikväll för Roine eftersom jag jobbar och han är själv med dom. Eftersom Hilma protesterar med skrik och gråt så vaknar även Maja och blir ledsen. Så det är inte lätt att vara konsekvent och låta henne ligga där och skrika, det funkar inte riktigt. Men vi har varit noga med att hon får gå upp på sitt rum så fort hon kommit ner, så hon inte får som hon vill och stanna uppe. Jag hoppas att det ger sig snart eftersom hon ska börja på dagis nu i veckan igen efter juluppehållet. Jag tror hon kommer vara tröttare på kvällarna efter det, så jag hoppas att det inte blir några problem och att det snart går över. Gärna redan idag, det återstår att se. Ikväll får Roine bråka med henne själv medan jag tjänar in pengar till familjen=).

Nu är det dags att förbereda lite mat innan jag ska fara till jobbet.

Inga kommentarer: