fredag 7 januari 2011

Båsenberga

Idag hade vi ett inplanerat besök i Båsenberga efter att Roine jobbat färdigt, med mamma och pappa som sällskap. Roine var hemma till lunch och så stängde dom vid 16, men vi tyckte det var lagom för Hilma att bara vara där ett par timmar första gången. Vi hann med lite skidåkning, korvgrillning och efteråt åkte vi till pulkabacken och åkte några gånger innan vi åkte hemåt igen.

Maja somnade i vagnen när vi kom fram så mamma och jag kunde ägna all vår uppmärksamhet till Hilma, för hon skulle inte åka mera efter första åket. Transportbandet var inga som helst problem och inte heller att ta på skidselet (som Roine köpte i onsdags). Men hon skulle inte åka något mera, men vi sa att vi skulle grilla korv efter att hon åkt 3 gånger till. Så till slut fick vi upp henne i backen igen och självförtroendet växte för varje gång hon åkte. Sen var hon tvungen att visa Roine och pappa och så hade hon åkt flera gånger till.

Lagom när vi hade ätit färdigt så vaknade Maja och medan mamma gav henne mat så åkte Hilma och jag lite till. Denna gång gick det ännu lite bättre då inte mamma stod och tog emot henne i backen, men jag tyckte selet var hur bra som helst idag. Får hon nu åka ett par gånger till så självförtroendet är på topp och hon blir lite säkrare kan jag också ta på mig skidor och åka med henne, det skulle nu bara vara krångligt. Så till Åre kan vi kanske åka tillsammans med glada miner och utan mutor.
Så det blir nog ett besök i backen redan till nästa helg igen.



Lite som att gå ut med en hund=)

Min fega med duktiga tjej!

Maja åkte pulka första gången utan att gallskrika. Hon åkte till och med den stora backen med Roine och tyckte det var jätteroligt. Och för er som varit i den pulkabacken så vill jag lugna er och berätta att han inte var hela vägen upp med henne.

En superglad Maja!

Nu ska vi titta på film och njuta av den sista fredagen som 100% föräldrarledig. Imorgon drar allvaret igång igen och dags att jobba lite granna.

Inga kommentarer: