måndag 8 september 2014

Var är min röst?

Idag var det dags för jobb igen, kul. Ja, det är faktiskt riktigt roligt att jobba. Idag var det med ett väldigt stort men...jag har tappar rösten, helt! Det började redan igår kväll, jag gick och la mig tidigt, somnade redan vid 22, så himla skönt när klockan ringde strax innan 6 imorse, önskar att det kunde bli en vana. Men jag har en tendens att fastna i soffan och klockan brukar kunna bli 23 innan jag ligger i sängen. Så sjukt jobbigt att jobba utan röst, fruktansvärt! Telefonen har väl aldrig ringt så mycket som den gjorde idag, innan kl 10 hade det ringt 8 samtal utifrån, meningen "välkommen till Ica Maxi det är Camilla" är väldigt lång och var omöjlig att säga idag. Nu hoppas jag att den kommer tillbaka till imorgon och absolut senast tills onsdag när jag ska jobba igen. 

När Hilma och Maja stod i duschen igår och jag står utanför så säger Maja till Hilma, utan vetskapen att jag hör dom:
M- Varför låter mamma så konstig när hon pratar?
H- Hon har tappat rösten.
M- Var har hon tappat den någonstans?
H- Man har inte tappat den, hon är sjuk i rösten och den blir nog frisk snart igen. 

Sötnötter❤️

Inga kommentarer: