tisdag 2 september 2014

Träning och mattips

Nu hoppas jag att jag är igång igen, efter ett par slappa veckor under juli och augusti, det har bara blivit några få promenader. Tabata igår och promenad på 1 1/2h nu ikväll med Veronika. Från och med nästa vecka blir det två tabatapass/vecka och förhoppningsvis någon promenad. Jag är ingen som tränar flera flera gånger i veckan, jag vill men tyvärr håller det så sällan;). Då måste jag ha någon att göra det med och idag tog jag med mig Veronika, prat och träning samtidigt, perfekt! Kom hem till dukat bord och mat som min duktiga man lagat, det är väldigt ofta som han gör det. Jag planerar, (oftast) handlar och han lagar:). Idag provade vi en ny rätt som var riktigt god för att vara en korvstrogarnoff, med en touch av thai. 
Ibland tryter inspirationen till vardagsmaten och det känns som man lagar samma sak varje vecka, eller bara jag som känner så?! Därför tänkte jag tips er om korvstrogarnoffen Roine gjorde idag och den är perfekt att göra och frysa in, för gör du efter detta receptet blir det massor med mat:). 

Det här behöver du : 
1 stor faluring- cirka 800 gram
olivolja
1 riven gul lök
3 morötter
1 pressad vitlöksklyfta
2 burkar med kokosmjölk
5 msk med tomatpure
1-2  msk med röd curry pasta (eller mer om du vill ha starkare)
2 msk finhackad persilja

Gör så här :
Skär korven i skivor och gör lagomstora strimlor av den, riv löken och vitlöken. Skala morötterna och skär tunna skivor.
Hetta upp en djup stekpanna eller gryta med olivolja fräs lök och morötter glansigt och vänd ner korven. Fräs en stund, men korven ska inte få färg.
Häll i tomatpure, currypasta och vänd om under stekning. Tillsätt sedan kokosmjölk  och låt sjuda upp ett par minuter, ta bort från spisen och vänd ner persilja. 


Inga kommentarer: