fredag 5 september 2014

Eftermiddagen på Ringvägen

Idag har jag äntligen varit och fixat mina naglar, var ca 8 veckor sedan och det har verkligen märkts, men nu är de fina igen. När jag kom hem så gick vi ut, Hilma var hos sin kompis Judit och lekte, så Elvis och Maja lekte i sandlådan ett bra tag själva. Undergiven passade Roine och jag på att kasta vissna sommarblommor och fixade lite i trädgården. Planterade även lite nytt på trappen, måste komplettera med någon växt bara innan det blir helg klart, får fixa det i helgen. 

I våras tog vi bort stödhjulen på Majas cykel. Hon cyklade med mig springande bakom några få gånger, men efter det har hon vägrat cyklat på den igen, utan har bara cyklat på balanscykeln. Tills för några dagar sedan. Så nu cyklar hon som en galning här hemma och utan några som helst problem. Jag har hört att många inte tror på balanscyklar, men om vi utgår från Maja så har det varit med stor fördel och hon behövde aldrig cykla med stödhjul utan kunde på en gång. Hade det inte varit för hennes envishet och rädsla så hade hon cyklat redan i våras utan stödhjul, men vi tog det i hennes takt, utan att tjata på henne och nu cyklar hon varje dag. 

Lycklig tjej!

Elvis fick sin allra första egna glass idag. Han blev så lycklig och glömde nästan bort att äta den utan satt bara och njöt av att fått en egen i sin hand, men tillslut fick han i sig halva iaf.

2 kommentarer:

Nissetroll sa...

Jag tror att det är jättebra med balanscyklar, fast våra barn har inte alls fattat grejen med den. August lärde sig inte använda den förrän han redan kunde cykla och Irma klarar inte av den. De glider liksom inte fram utan går bara med den utan att få någon fart

Camilla sa...

Precis så gjorde Maja också, ett bra tag, innan hon tillslut kom på hur man skulle göra. Sen gick det undan, hon har verkligen älskar sin balanscykel, kommer bli svårt att sälja den:).