tisdag 23 september 2014

Tisdag

Vad dagarna går, hinner inte med. Igår somnade jag insoffan kl 20.00 och gick sen och la mig i sängen vid 22.00 efter en dusch, så trött har jag inte varit på mycket länge. Somna så himla tidigt är verkligen inte vanligt för att vara mig. Dagarna på jobbet går i ett och jag hinner knappt dit innan det är dags att stämpla ut, riktigt kul att jobba igen, men ibland önskar jag att dagarna skulle vara lite lite längre. 

Idag har vi varit på syskonsång, mysigt. Efteråt när vi fikat och barnen lekte en stund innan vi gick därifrån så ramlade Elvis ner i en leksakslåda och hade händerna under sig och tog alltså inte emot sig. Han såg riktigt rolig ut, han låg som en säl över lådan. Han blev väldigt ledsen och tittade på sin ena hand, men när han fick nappen så gick det över ganska så fort. Sen efter ett tag började märkena i ansiktet komma fram och det såg ut som att han skulle få en blåtira, men det verkar som om näsan fått ta den värsta smällen. Man ser lite på bilderna, men det är värre i verkligheten, ser ut som han varit med i slagsmål, stackarn! 

Vi gick en snabbis på stan efter sången, Maja behövde nya strumpor och jag är i stort behov av lite nya kläder. Det är bara barnen som får nytt hela tiden och jag köper nästan aldrig något till mig, men just nu tycker jag inte jag hittar något. Köpte två plagg till mig idag, inget märkvärdigt, men användbara. 
På eftermiddagen kom Veronika, Daniel och Marion förbi en stund. Så kul att se Elvis och Marion leka tillsammmans, även om Elvis inte riktigt var på humör idag, men de kommer få så himla roligt tillsammmans. Jag har även hunnit med att sy en mössa, så imorgon kan jag posta en beställning på 6st mössor. Veronika beställde även 3st till Marion idag, så det ska jag fixa imorgon. Kul med en massa beställningar:). Har även en lite idé om att sy en filt till Elvis, har några tyger som kommer passa perfekt till det, ska bara beställa lite mjukt tyg till baksidan av filten, tror de kommer bli fina. Tror det kommer bli totalt 4st filtar av det tyget jag har hemma, hoppas de blir bra! 
Dagens beställning som imorgon skickas med posten. 


Inga kommentarer: