lördag 27 september 2014

Lördag och ridkalas

Vid 10 åkte Roine och Maja iväg till Trolldal, Maja var bjuden på ridkalas. Han har tidigare vägrat att rida, så jag trodde att detta skulle bli jobbigt för henne. Men hon har varit så himla förväntansfull och längtat till detta kalas och nu när jag pratade med henne på vägen hem berättade hon stolt att hon ridit på en häst som hette Lego. 
Jag frågade henne för några dagar sen om hon ville ha Hilmas urväxta ljusrosa ridbyxor på kalaset och det ville hon gärna ha. Det här växer hon mycket med och kul att hon får göra något och inte bara Hilma. Hennes kalasinbjudningar haglar inte lika tätt som Hilmas:). Har en känsla av att detta kan bli dyrt för familjen Sevelin och mamma/mormor kan bli väldigt upptagen...

Nu ska jag fixa lite sen lunch innan jag ska åka till jobbet, ska faktiskt inte bli så jobbigt. Trist bara att jag får vara på jobbet både lördag och söndagkväll och inte hemma med familjen. Det finns dom som har det värre än mig och att jobba helg en gång i månaden är inte så farligt. 

Ha en fin lördag! 

  

Inga kommentarer: