onsdag 17 september 2014

Tränare och skräckupplevelse

Nu har jag precis kommit ut från duschen och slagit mig ner i soffan framför Idol. Jag ska erkänna att i vårt hushåll har vi aldrig riktigt följt Idol, så det här är lite nytt för oss:), men vi verkar ha en dotter som skulle vilja det varje dag. När jag kom hem från jobbet idag klagade Hilma på att hon var trött och ville inte ens leka med sin kompis som kom över. Svaret på detta kom någon timme senare, 38,4 graders feber och efter det har hon legat i soffan. Så idag får hon vara vaken och mysa i soffan med oss lite längre än vanligt, eftersom det inte blir någon skola imorgon. 
Maja och jag fick åka själva på friidrotten idag, vilket vi var tvungna till då jag hade lovat att vara tränare. Herregud vilket träningspass, kanske inte så mycket motion utan desto mer i att tjata, få dom att lyssna och framför allt tålamodsprövande! Der var 3st tjejer och 8st väldigt pratiga pojkar där, att vara ensam tränare är inget jag gärna gör om igen. Helt slut! Jag testade även att stöta kula innan vi åkte hem, för att träna lite till lördag då det är dags för klubbmästerskap. Ser verkligen framemot det, dock inte 600m, riktigt nervös över det. 

Måste berätta om skräckupplevelsen på Vasabron idag påväg till friidrotten. Jag kommer körandes, blinkar och svänger förbi vägen ner mot järnvägsstationen. Då kommer det en j*vla idiot från höger, från järnvägsstationen och kör rakt ut och med en väldig fart. Jag kan lova att det inte var många cm från att det hade smält! Jag fick tvärnita, kollade efter bilen och föraren hade inte en tanke på att bromsa då han fortsatte att köra alldeles för fort över nästa väjningsplikt också. Vilka j*vla idioter det finns, jag var skakis bra länge efter det! Kommer garanterat kolla både en och två extra gånger när jag åker där i fortsättningen, även om det inte var mitt fel! 

Inga kommentarer: