fredag 26 september 2014

Fredagsmys

Fredag och morgonen är heliga för mig. Eftersom jag jobbat tre dagar nu och går upp vid 6 och på tisdagar som jag är ledig på, så åker vi hemifrån vid 9 till syskonsången. Så det är idag som jag kan ta det lugnt utan att rusa upp för att åka någonstans. Elvis och jag är också själva hemma till 13 då Hilma och Maja ska hämtas, så idag blev det mys i sängen med paddan. Han låg (ganska) stilla i 30 minuter och tittade och tryckte. Mycket viktigt den senaste tiden att han ska hålla i den själv, men han förstår ju dessvärre inte att trycker man så kan det också försvinna. Men söt är han iaf när han ligger bredvid mig och tittar, favoriten är fortfarande Stadens Hjältar och Palle polisbil. 
Nu har vi startat upp fredagen på bästa sättet och ska fortsätta ha en mysig oplanerad dag. För i helgen är det jobb som gäller för mig, men jag klagar inte, för det är så himla skönt att bara jobba 1helg/månaden nu:). 
 

Inga kommentarer: