torsdag 18 september 2014

Träning, kropp och feber

Känns som att när jag inte haft jobbarkläderna på mig så har jag haft träningskläderna på istället. 
Jag har tränat och så friidrotten med barnen. Nu kör jag tabata 2ggr/vecka och det är så himla skönt, känner verkligen att jag är igång. Jag kan aldrig tokträna, för då tröttnar jag. En stor anledning är att jag nästan aldrig går upp i vikt av att inte träna. Ett eller ett par kilo kanske, men jag kan äta lite kvällarna och inga stora förändringar händer, rena lyxen för vissa, jag vet! Så att träna 2ggr/vecka räcker gått och väl för mig, plus att man får röra sig lite när man tränar barnen, sen får jag lite extra steg i kroppen nu när jag är på brödet och inte sitter still i kassan. Så nu gäller det att hålla i detta bara... Skulle jag sen sluta äta allt gott så skulle det vara ett stort plus och inte så svårt att komma till den där känslan när man alltid känner sig fin och nöjd med sin kropp, självklart har även jag ställen som jag inte alls är nöjd över, precis som alla har. Samtidigt vill jag inte sluta äta och har inte alls samma bild om min vikt eller kropp som jag hade för ett tag sedan. Jag har tre stycken fina underbara barn och jag har accepterat att man inte ser likadan ut i kroppen som man gjorde innan dom. Nog om det:)
Mörkbild, men jag gillar verkligen mina nyaste träningsbyxor. Wilton var med och valde och han hade inte riktigt samma smak som jag, han uttryckte sig rätt så klart och tydligt i provhytten, "fula Milla". 

Hilma är mycket piggare idag och febern är borta, så imorgon blir det skola igen. Hon hade säkert kunnat gå på sin ridlektion idag, men eftersom hon var hemma från skolan fick hon även stanna hemma därifrån. Trodde hon skulle protestera mer över det, men det var värre igår, när vi sa att hon inte fick följa med på friidrotten. Skönt iaf att hon är bättre, dessvärre har Elvis nu ikväll fått feber och han hade 39,1 när jag la honom. Han satt helt stilla i soffan och bara myste med oss, så jag förstod att tempen skulle visa feber. Hoppas den försvinner lika fort som Hilmas gjorde, för vi har ju fullt upp i helgen med klubbmästerskap och Kolmården. 
Myskillen med feber❤️

Inga kommentarer: