lördag 16 januari 2010

Slölördag på Villagatan

Idag har det varit en rikigt slölördag, skönt! När vi bara hade varannan helg lediga tillsammans blev jag lite stressad över sådan här dagar, men nu har vi all tid i världen (nästan). Så himla skönt!

Vi gick inte upp från sängen förän vid 11, vi fick sova lite längre än vanligt. Hilma sov nästan till halv 10, men det var inte så konstigt när hon somnade vid 2 i natt. Så det blev brunch istället för frukost då.

Sen hade jag tänkt att baka semlor, men ångrade mig och det blev pollymuffins och kolakakor istället. Måste börja lagra upp lite fikabröd nu. Folk ska inte bara komma och titta på bebisen sen, utan Roine fyller också där i svängarna. Så vi hoppas verkligen att bebisen kan komma när den ska, så dom inte fyller så tätt.


Det har inte varit något gnäll från Hilma på hela dagen, hon har inte velat haft nappen eller Frasse någon gång. Det var inte direkt vad man hade väntat sig av henne efter gårdagen. Efter lite kvällsmat och en dusch tillsammans med mamma och ett bad med pappa så somnade hon i soffan hos Roine. Det hör verkligen inte till vanligheten att hon somnar. Bara att hon satt hos mig och några andra i närmre två timmar igår och vägrade somna och nu tog det inte mer än 5 minuter innan hon somnade. Man kan kort och gott konstatera att hon är en partyprinsessa!


Ikväll är det Robinsson som gäller, sen tror jag att vi somnar rätt så tidigt. Imorgon ska Roine och jag en sväng till IKEA och Hilma ska vara hos mamma och pappa och gå på kalas hos min minsta kusin som fyller 4år. Se om vi hittar allt vi ska ha, ska bli skönt att gå där inne i lugn och ro och utan en liten Hilma som inte brukar vara speciellt road av shoppingrundor.

Inga kommentarer: